W motocyklach WSK montowane były różne typy silników dwusuwowych. Były to jednostki o pojemnościach 125, 175 i 150ccm. Ta ostatnia z powodu błędów konstrukcyjnych przeszła do historii jako bubel.

 

Silnik S01-Z

Montowany w motocyklach WSK M06-Z i M06-L

        Dane techniczne:

  • Moc nominalna:                                                            6,2KM

  • Obroty przy mocy nominalnej:                                       4850 obr/min.

  • Stopień sprężania:                                                         6,9:1

  • System smarowania:                                                      mieszanka 1:20

  • Średnica cylindra:                                                          52 mm

  • Skok tłoka:                                                                   58 mm

  • Pojemność skokowa:                                                    123 ccm

  • Masa suchego zespołu napędowego:                              22 kg

  • gaźnik poziomy, typ G-20 M, średnica gardzieli 20 mm, dysza typu zatopionego o średnicy 0,75 mm

  • Jednostkowe zużycie paliw przez silnik prawidłowo dotarty 325 G/KMh

  • Świeca M14 X 1,25 o wart. cieplnej wg "Boscha" 225

  • Iskrownik-prądnica o mocy 28W i napięciu 6V

  • Ilość oleju w skrzyni biegów:  0,5l

  • Sprzęgło mokre, trzytarczowe, z wkładkami korkowymi; łańcuch sprzęgłowy tulejkowy 3/8'' X 7,5 mm, o 44 ogniwach, pracujący w oleju

  • Całkowite przełożenie na poszczególnych biegach:

I bieg - 24,97
II bieg - 11,77
III bieg - 7,90

 

SILNIK 051 (S01Z3A LUX)

  • Średnica cylindra:                                                    52 mm

  • Skok tłoka:                                                             58 mm

  • Stopień sprężania:                                                    7,8

  • Ciśnienie sprężania:                                                  7 kG/cm2

  • Pojemność skokowa:                                               123,1 ccm

  • Moc maksymalna:                                                    7,3 KM przy 5300 obr/min

  • Max moment obrotowy:                                           9,81 Nm przy 4200 obr/min

  • Kąt otwarcia okna kanału ssącego:                           130o

  • Kąt otwarcia okna kanału dolotowego:                     115o

  • Kąt otwarcia okna kanału wylotowego:                     153o

  • Paliwo:                                                                     benzyna LO 78

  • Smarowanie silnika:                                                   mieszanka oleju z benzyną w stosunku 1:30

  • Zapłon:                                                                     iskrownikowy

  • Wyprzedzenie zapłonu:                                             3 mm przed GMP

  • Maksymalne rozwarcie styków przerywacza:            0,2...0,3 mm

  • Świeca zapłonowa:                                                   M14 X 1,25 Wc 225 wg Boscha (F80 wg KLG), odstęp elektrod 0,4...0,6 mm

  • Gaźnik:                                                                      G20 M2A

  • Średnica gardzieli:                                                      20 mm

  • Dysza główna:                                                            80

  • Średnica rozpylacza:                                                   2,65 mm

  • Iglica przepustnicy (długość stożka/średnica) 25,2 mm / 2,25 mm

  • Przeniesienie napędu z wału silnika na sprzęgło łańcuchem tulejkowym 9,525 X 7,5 o 44 ogniwach (3/8'' X 7,5 o 44 ogniwach)

  • Sprzęgło mokre, trójtarczowe z wkładkami korkowymi

  • Przełożenie wał silnika : sprzęgło                                 30 : 13 = 2,31

  • Smarowanie zespołu przeniesienia napędu rozbryzgowo olejem Lux10

  • Ilość oleju do smarowania zespołu napędowego 0,5 l

  • Wyprowadzenie napędu kołem zębatym łańcuchowym o podziałce 12,7 mm (1/2'') z = 13

  • Przełożenia na poszczególnych biegach:

                                         I bieg: 2,93
                                        II bieg: 1,49
                                         III bieg: 1

 

SILNIK 060 (W2Bx)

Silnik 060 (W2Bx) różni się od silnika 059 obudową, w której zlikwidowano wnękę pod rozrusznik (elektryczny) oraz pokrywkę wnęki z blachy stalowej.

  • Średnica cylindra:                                                      61 mm

  • Skok tłoka:                                                               59,5 mm

  • Stopień sprężania:                                                      9

  • Ciśnienie sprężania:                                                    7,5 kG/cm2

  • Max moment obrotowy:                                             16,67 Nm przy 5800 obr/min

  • Kąt otwarcia okna kanału ssącego:                            158o

  • Kąt otwarcia okna kanału dolotowego:                      120o

  • Kąt otwarcia okna kanału wylotowego:                      166o

  • Paliwo:                                                                       benzyna LO 94

  • Smarowanie:                                                              mieszanka 1:30

  • Rodzaj zapłonu:                                                          bateryjny

  • Wyprzedzenie zapłonu (optymalne):                         3,5 mm przed GMP

  • Max rozwarcie styków przerywacza:                          0,2...0,3 mm

  • Świeca zapłonowa M14 X 1,25 o wart. cieplnej 240...250 wg Boscha lub F 100 według KLG

  • Odstęp elektrod:                                                         0,4...0,6 mm

  • Gaźnik:                                                                       GM26U3

  • Średnica gardzieli:                                                       26 mm

  • Dysza główna:                                                             100

  • Średnica rozpylacza                                                    2,70 mm

  • Iglica przepustnicy (długość stożka/średnica):               25/1,9 mm

  • Przeniesienie napędu z wału silnika na sprzęgło łańcuchem tulejkowym 9,525 X (średnica)5 X 9,525 o 48 ogniwach (5 X 3/8'', 48 ogniw)

  • Sprzęgło mokre, trójtarczowe lub czterotarczowe* z wkładkami korkowymi

  • Przełożenie wał silnika : sprzęgło                                  35 : 15 = 2,33

  • Smarowanie zespołu przeniesienia napędu rozbryzgowo olejem Lux10

  • Ilość oleju do smarowania zespołu napędowego 0,7 l

  • Wyprowadzenie napędu kołem zębatym łańcuchowym o podziałce 12,7 mm (1/2'') z = 15

  • Przełożenia na poszczególnych biegach:

                                         I bieg: 2,93
                                        II bieg: 1,79
                                         III bieg: 1,35
                                         IV bieg: 1,0

  • Przełożenia na poszczególnych biegach w silnikach od nr 123280

                                             I bieg: 3,24
                                            II bieg: 2,18
                                            III bieg: 1,49
                                             IV bieg: 1,0

Silnik S03ZALux
Silnik W2Bx

*nie udało się ustalić z powodu rozbieżności informacji
Masz materiały, które powinny się tu znaleźć? Napisz do mnie: wskmotor@poczta.fm